آموزشیار فناوری اطلاعات

آموزشیار فناوری اطلاعات برگزارکننده دوره های مجازی و برخط

آموزشیار فناوری اطلاعات

آموزشیار فناوری اطلاعات برگزارکننده دوره های مجازی و برخط

آموزشیار فناوری اطلاعات itlearning برگزارکننده دوره های مجازی و برخط در زمینه فناوری اطلاعات و سواد رسانه می باشد. آموزش های ویدیویی موشن گرافیک و تولید محتوا با گوشی و طراحی سایت و اپلیکیشن با آموزش های رایگان

بایگانی

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای مازندران با معرفی فعالیت‌های نهضت سواد رسانه‌ای مازندران گفت: ما جدا از ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در سازمان فضای مجازی بسیج، بدنبال آموزش و فضاهای جدید اشتغال به کار هستیم.

به گزارش بلاغ، سعید آهنگر در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص فعالیت‌های نهضت سواد رسانه‌ای مازندران (نسرا) اظهار کرد: برای تعریف نسرا اول باید بگویم سواد رسانه‌ای چیست و لذا با یک مثال آن را تعریف می‌کنم.

وی افزود: شما روزانه آماج انواع پیام‌ها هستید، پذیرش هر پیام منتج به عمل خواهد شد، پس مهم هست که کدام پیام را انتخاب می‌کنید.
 
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای مازندران با بیان اینکه با نگاه به تصویر زیر کدام‌یک از روایت‌های زیر را می‌پذیرید؛ خاطرنشان کرد:

آهنگر ادامه داد: روایت اول آن‌چه که جلوی دوربین در حال وقوع هست را یا روایت دوم آنچه از درون صفحه نمایش در حال وقوع نمایش داده می شود، کدام را می پذیرید؟

وی با بیان اینکه مطمئنا شما رویت اول را می پذیرید چرا که انسان فطرتا حقیقت طلب هست؛ عنوان کرد: اما آیا اگر این اتفاق را فقط از صفحه نمایش نظاره‌گر بودید، می‌توانستید به این انتخاب برسید؟

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای مازندران افزود: در آن صورت آیا جای قاتل و مقتول عوض نمی‌شد؟ آیا براثر پیام حاصل از این روایت در صفحه نمایش به اشتباه قضاوت نمی‌کردید؟

آهنگر اعلام کرد: پس می‌بینید که یک پیام پذیرفته شده توسط شما به عمل، وادارتان می‌کند؛ حال می‌خواهد این عمل، حتی تنها به یک  قضاوت ساده بینجامد، بعدها ممکن است همین قضاوت، به رفتار شما، جهت ببخشد.

وی متذکر شد: در این مثال شما دیدید اگر به عکس از نمای صفحه نمایش بنگرید به اشتباه قضاوت می‌کنید، اما اگر از "نمای دورتر" بنگرید، هم واقعیت را می‌بینید و هم آن روایت غلط که صفحه نمایش به شما القا می‌کند. در این حالت می‌توانید به درستی تصمیم بگیرید و قاتل و مقتول حقیقی را تمییز دهید.
"سواد رسانه‌ای" همان "نمای دورتر" هست.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای مازندران اذعان کرد: اگر در مسیر تعامل با رسانه‌ها، آن‌ها را از "نمای دور" بررسی کنید، مطمئنا گرفتار روایت‌های غلط نمی‌شوید.


آهنگر با بیان اینکه مرکز فضای مجازی بسیج با تشخیص نیاز جامعه به سواد رسانه‌ای، نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب(نسرا) را راه اندازی کرده است به بیان اهداف کلان این نهضت پرداخت و تشریح کرد: اهداف اصلی این نهضت در سطح کلان در واقع گفتمان سازی سواد رسانه‌ای از طریق شناسایی، جذب و سازمان‌دهی و توانمندسازی مبلغان و مدرسان سواد فضای مجازی است.

وی در ادامه به اهداف فرعی این نهضت اشاره کرد و گفت: افزایش سطح سواد رسانه‌ای و مهارت‌های مربوط به فضای مجازی به صورت عمومی در جهت گفتمان‌سازی، هم‌گرایی و هم‌افزایی بین مدرسان سواد فضای مجازی از طریق دانش‌افزایی، مهارت‌افزایی و ایجاد بسترهای لازم، اصلاح فرهنگ استفاده از فضای مجازی، تربیت افسر جنگ نرم در فضای مجازی و مصون‌سازی خانواده‌ها در برابر آسیب‌های فضای مجازی از جمله اهداف فرعی به شمار می‌روند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای مازندران با این توضیح که عضویت در مدرسان نهضت در سه عنوان، استاد، مدرس یا کارآموز صورت می‌گیرد؛ گفت: بر اساس اهداف تعیین شده، برخی مصادیق فعالیت‌های اعضای این نهضت شامل فعالیت‌های چهارگانه آموزشی و تبلیغی، پژوهشی، عملیاتی و رسانه‌ای است.

آهنگر اهم فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی را سخنرانی‌های علمی، تخصصی و عمومی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تولید و برگزاری دوره‌های آموزش مجازی، برگزاری دوره‌‌های تربیت مدرس و دانش‌افزایی و همچنین رصد و پاسخگویی به مسائل فضای مجازی برشمرد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی نیز شامل پژوهش‌های بنیادی در جهت تبیین مسائل فضای مجازی، تولید محتوای آموزشی متناسب با اقشار مختلف، تولید گزارش‌های تحلیلی و راهبردی و نیز نگارش مقالات و یادداشت‌های علمی و رسانه‌ای است.

وی عمده فعالیت‌های عملیاتی را تعریف و اجرای عملیات‌های راهبردی و موثر در فضای مجازی و نیز تربیت افسران جنگ نرم در جهت عملیات در فضای مجازی اعلام کرد و افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای این نهضت نیز شامل استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای (ایجاد سایت، کانال و ... ) در جهت گفتمان‌سازی سواد فضای مجازی و تشکیل شبکه‌های رسانه‌ای در جهت جریان‌سازی عملیات‌های فضای مجازی است.
 
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای مازندران با بیان اینکه سازمان فضای مجازی در استان مازندران بسترهای مناسبی برای پیشبرد اهداف نهضت آماده کرده است؛ تصریح کرد: سامانه‌های متعددی برای خدمات دهی به عموم مردم و همچنین فعالان عرصه فضای مجازی راه اندازی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت مازندران سایبر (www.mazandarncyber.ir)  به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

آهنگر اضافه کرد: از جمله این سامانه‌ها، سایت آموزشیار فناوری اطلاعات می‌باشد، ما در این سایت محصولات آموزشی به خصوص در زمینه مهارت‌های حوزه فضای مجازی را توأمان با مباحث سواد رسانه‌ای ارائه می دهیم.

وی اظهار کرد: ما در این سامانه‌ها به توانمندسازی تیم‌ها و گروه‌ها می‌پردازیم و با آموزش‌های لازم آن‌ها را آماده بازار کار می‌کنیم.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای مازندران یادآور شد: تولیدات دانشجویان این سامانه در سامانه‌ای مجزا به نام «محتوای ناب» بارگزاری می‌شود و به عنوان رزومه برایشان ثبت می‌شود و منبع مناسبی برای مراجعه سفارش دهندگان محتوا در فضای مجازی است که به این طریق بنا داریم تا برای اقتصاد دانشجویان هم برنامه‌ریزی کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی